onsdag 12 december 2012



Light-variant av pizzeria i Rattanaburi
För några månader sedan lekte jag med tanken att öppna en pizzeria inne i stan.
Jag pratade med en bekant i Surin som varit i den branchen och fick tips och råd.
Men det stannade vid det - som en tanke.
Nu har den här tjejen öppnat en variant som jag upptäckte igår.
Som jag uppfattade saken har hon ingen ugn, utan preparerar bröd med diverse godsaker.
Sedan får man värma själv hemma i micron - om man har en.
Det är vad jag tror alltså, saken skall undersökas.

9 kommentarer:

  1. Pizza med punchpraliner kanske eller med polkagrissmak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det Kenth?
      Jag gillar bättre den "tunna" varianten av pizza, men jag skall köpa en här och prova - självklart.
      Vet bara inte hur jag skall värma den, om den är kall vid inköpet.

      Radera
  2. Grattis Jan - nu leker livet för dig! :-)
    Som du har väntat - nu slipper du åka ända till sta´n i Surin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lars, för tidigt att ropa hej.
      Måste prova först - kanske i em?

      Radera
  3. Ska´ru vänta så länge....ända till em? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för tusan, till lunchen kör jag pannkakor och så gör jag sylt/mos av blåbären jag köpte i Sisaket igår.

      Radera
  4. Har kollat och de har utrustning så de värmer på platsen.

    SvaraRadera
  5. Kanske dags att bygga en stenugn hemmavid?

    SvaraRadera
  6. De värmer pizzan på stället, jag har själv köpt sådana pizzor och de smakar faktiskt bra inget att klaga på.

    SvaraRadera