fredag 4 oktober 2013




En kommentar från Ewa
Ewa har vad jag kan påminna mig för första gången skrivit en kommentar i denna blogg.
Då kanske inte alla läser kommentarerna och det kan ha ett visst intresse lägger jag ut hennes inlägg här.

"Har läst din blogg till och från, eftersom jag har ett visst intresse av Thailand och dess kultur. Tyvärr, har bloggen blivit riktigt dålig, en handfull ( knappt ) gubbar som skriver kommentarer, förmodligen dom som är "godkända" av dig. Anonym eller icke har nog ingen betydelse. Bloggen har nog överlevt sig själv, mitt råd, lägg ned bloggen, pyssla i trädgården i stället, en nog så bra sysselsättning för en pensionär. Kanske kan du umgås lite mer med frugan? Lycka till! / Ewa."

Faktum är Ewa att jag periodvis funderar i dessa banor, att lägga ner bloggen och ägna mig åt något annat - t ex trädgårdsarbete som du anser passa en pensionär som mig.
Men det finns ett par omständigheter som gör att jag fortsätter ett tag till.
1. Jag tycker det är förbaskat roligt och det passar mig utmärkt att ha det här pysslet. Att ta några bilder och skriva några rader när abstinensen slår till i den gamle journalisten.
2. Du skriver att bloggen förändrats och är numera inte bara dålig, utan riktigt dålig. 
Vilket fick mig att fundera och jag roade mig med att ta fram statistiken för den tid bloggen funnits. Av den konstaterar jag att det finns ganska många som inte delar din uppfattning och det sporrar mig och ger mig inspiration ett tag till.
Du skriver också nedlåtande (vilket jag tycker var en smula onödigt) om de personer som är in och kommenterar här. Jag är glad att de här "gubbarna" som du väljer att kalla dem, kommenterar och det gör bloggen mera levande.
Det är inte många som känner lust att göra inlägg och det kan jag acceptera och förstå.
Det där nonseninlägget att vissa personer skulle vara "godkända" är så löjligt korkat så det ids jag inte kommentera.





24 kommentarer:

  1. Ös på Masen - jag delar absolut inte Ewas uppfattning i det hon har skrivit om dig och bloggen! Keep up the good work! :-)
    PS!
    Det är klart att om du tar en time out en vecka, eller så, så kanske gräsmattan hinner bli klar!
    DS

    SvaraRadera
  2. Min första kommentar på din blogg. Har följt din lättsamma fotoblogg ett längre tag och delar inte Ewas uppfattning. Blir riktigt förbannad faktiskt över hennes inlägg. Vilken översittartyp. Tragiskt om bittra gökar som henne får dig att upphöra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rolf, välkommen med kommentar.
      Finns inte en chans att typer som Ewa skulle få mig att sluta.
      Lägger jag av så är det av andra skäl.

      Radera
    2. Ja helt klart Jan...ÖS PÅ! Detta är en trevlig blogg som jag läser först av allt på morgonen! Före dagens industri och börsnoteringarna...Och det finns "surkärringar också..Nej du får absolut inte sluta skriva ,fota från din hembygd i Isaan!
      Ha det fortsätt bra,

      Frank Buriram

      Radera
  3. Hej Jan.
    Fortsätt du som vanligt,de som inte gillar vad du skriver kan ge fan i att läsa din blogg.

    //Skånska Lasse

    SvaraRadera
  4. Hej Jan.
    En mycket bra blogg tycker jag, rolig att läsa skit i Ewa hon verkar vara trött på livet.

    Mvh/Benny

    SvaraRadera
  5. Hej! Håller helt med, keep up the good work!

    SvaraRadera
  6. Hej,Gillar din blogg,läser din blogg varje dag,skit i den där Ewa,åker till Thai varje år,alltid till KRABI,då vi fortfarande tycker det är fint där,så det är kul att läsa om ditt liv där du bor o foton du visar,så fortsätt med det.MVH Anette från Värmland

    SvaraRadera
  7. Men vilka surkarter det finns! Har följt bloggen i många år, tycker att den är intressant. Saknar lite inläggen från Jomtien/Pattaya eftersom vi brukar tillbringa vintrarna där, du får sparka liv i lokalredaktörn! Fortsätt du Jan med dina trevliga inlägg från ditt paradis på jorden!

    SvaraRadera
  8. Fortsätt i vanlig stil med dina kommentarer och trevliga bilder från Isaanområdet.Det är alltid en skön och trevlig morronläsning för oss som saknar livet där.mvh Lasse (normalt i Kham Ta Kla)

    SvaraRadera
  9. Mats-Erik i Glada Hudik!4 oktober 2013 kl. 13:36

    Hej Jan!
    Instämmer med all föregående talare!
    Kör på bara!

    SvaraRadera
  10. Otroligt att hon uppmanar dig att lägga ner bloggen, du kommer ju med fina inlägg och foton i princip varje dag, inte många som klarar det. Om man tycker något är tråkigt är det bara att sluta att titta, samma princip som TV-kanaler. Det finns något för alla, men man ska inte racka ner på något, bara för att inte man tycker om det. Smaken är som baken. Vi är väldigt många som uppskattar din blogg.

    SvaraRadera
  11. Din blogg är en av de första jag öppnar på morgonen. Keep up the good work. Vad Ewa vill tror jag inte hon ens förstår själv, förmodligen har Du väl för lite genusperspektiv eller nåt annat oväsentligt som man bör ha idag om man vill bli omtyckt av kvinnliga surkarter!
    Du har väl annat att göra än att bry Dig om Ewa. F.ö. kan man notera hennes serxistiska tilltal om gubbar och så.....

    Åke Bursell

    SvaraRadera
  12. Minst sagt en väldigt märklig kommentar ifrån Ewa. Ifall man inte gillar en blogg eller de som kommenterar är det väl bara att sluta läsa bloggen!
    Jag uppskattar din blogg väldigt mycket, "samt de gubbar" ;-) som kommenterar, det gör ju bloggen mer levande. Det är jätteroligt att läsa om ditt liv samt se de fina bilderna från Thailand, det är ju en sådan stor kontrast mot hur vi lever här i Sverige.

    SvaraRadera
  13. Toppen blogg. Läser varje dag. Hur kan någon reta sig på Din blogg. Jag kan aldrig påminna mig att du skrivit något provokativt. Konstig människa den Där.

    Göran
    Vessige

    SvaraRadera
  14. Vad som framgår av hennes inlägg är att hon gillar inte kommentarer av vad hon anser är (gubbar) som skriver, det ligger väl inte i hennes smak och därför anser hon bloggen skall läggas ned.
    Det finns ingen orsak att kritisera bloggen som sådan, den visar livet på landet som är det riktiga Thailand och som kompletteras med verkligen professionella bilder också.
    Om tant Ewa anser kommentarerna är osakliga och besvärande för henne, borde hon lägga fram det på ett sakligt sätt och inte försöka gå andra vägar.

    SvaraRadera
  15. Hej Jan!

    Fortsätt med din blogg jag läser den minst 1 gång per dag- Jag skulle sakna den mycket.

    SvaraRadera
  16. Vill bara i sammanhanget meddela att det i nuläget inte finns några som helst planer på att avsluta bloggandet.
    Oavsett vad muntergöken Ewa anser.

    SvaraRadera
  17. Jösses!
    Antar att Ewa, liksom vi andra, är lite avundsjuk på ditt härliga pensionärsliv. Eftersom hon även tycker att det är mest gubbar som kommenterar så kände jag att det var dags med en kommentar från en "gumma".
    marie k

    SvaraRadera
  18. Ewa, kalle anka eller spöket... Det är väl någon bitter person som du kanske har stängt av tidigare, det finns ju en hel del psykfall även ute på nätet och det är ju inte så mycket att bry sig om, bara att konstatera.

    Själv så uppskattar jag ju din blogg men om andra mot förmodan inte skulle göra det så bör dom ju helt enkelt sluta att läsa den i stället för att spy gallor på någon som sprider glädje för andra.

    SvaraRadera
  19. Jag undrar bara, hur grinkärringen Ewa känner sig nu??
    Hoppas att hon mår lika dåligt, som hennes kommentar var....

    SvaraRadera
  20. Suck!!!
    Utbudet som finns på nätet är ofantligt, om man inte gillar något varför överhuvudtaget lägga ner tid på det????
    Kolla på något annat då!!!

    Vi läser din blogg nästan varje dag och känner igen oss i dina bilder och beskrivningar från våra egna resor i Thailand.
    Vi tycker det är kul läsning, det räcker så behöver inte vara svårare.

    Våga inte att lägga ner bara, då kommer vi kanske och våldgästar dig på nästa besök i Thailand.

    SvaraRadera
  21. Läser var dag!...att man bara orkar lägga ner tid på sitta och skriva till bloggare som man inte gillar...bitterf

    Anders

    SvaraRadera
  22. Detta är en mycket bra blogg som speglar det riktiga Thailand och hur det är att leva där på ont och gott. Dessutom intressanta inlägg om tillståndet i moder Svea. Ibland en liten kul grej. Någon gammal sur gubbe är jag inte och jag lever med en ung tjej trots mogen ålder . Däremot är jag skitsur på alla moraltanter som gnäller och alla svenskar som är så lättstötta för hart när ingenting. Likväl retar det mig att tidningar och tv blivit tabloider med massor av ointressanta skriverier och program som är rent nonsens. Samma sak med politiken, här vågar fan inte politiker göra det rätta av den enkla orsaken att det är viktigare att få flest röster och inte som det borde vara. Föra en bra och hederlig politik. Så Jan, sluta inte då blir det lite tråkigare för oss läsare som uppskattar din blogg. Till Ewa har jag ett råd, ta ett par glas vin så mjuknar du nog, lite.

    SvaraRadera